Sivut

tiistai 8. lokakuuta 2019

Millainen on hyvä asiakas palvelu

Millainen on hyvä asiakas palvelu

Asiakkaiden huomioiminen on tärkeä osa asiakas palvelua

Voit huomioida asiakkaat monella tavalla. Tärkein asia muistaa on hymyillä ja tervehtiä asiakkaita. Hymyily voi kuulostaa pieneltä asialta, muttä se on hyvin merkitävä asia asiakas palvelussa. Voit kysyä asiakkailta tarvitsevatko he apua. 

Miten keskustella asiakkaan kanssa?

Jos asiakas tulee keskustelemaan kanssasi älä jatka töiden tekemistä vaan katso tätä silmiin ja kuuntele. Muista myäs vastata takaisin. Jos työt ovat loppumasa ja asiakas tulee juttelemaan älä missään nimessä lähde kesken keskustelun vaan kuuntele asia loppuun. Asiakas ei saa tuntea, että hän häiritsi työtäsi jollakin tavalla.

#customer #service #great #slide #one #inGreat Customer Service in One Slide Great Customer Service in One SlideGreat Customer Service in One Slide
Kuva pinterestistä

Paras tapa auttaa asiakkaita

Ensin sinun pitää kunnella tarkasti mitä asiakas etsii/haluaa. Jos tiedät itse vastauksen niin voit opastaa asiakasta itse, mutta jos et niin aina voit pyytää asiakasta odottamaan hetken ja käydä hakemassa toisen työntekijän apuun. Asiakkaan kanssa kannattaa jutella myös muutakin asiaoita jotta asiakkaalle tulee hyvä mieli.

Mitä tehdä jos asiakas on töykeä?

Jos asiakas on työkeä, et missään nimessä saa itse ruveta töykeäksi vaan puhu asiakkaalle samalla tavalla kuin toisille. Jos asiakas on todella ilkeä etkä itse kestä sitä niin hae toinen työntekijä apuun. 

Asiakkaat voivat olla töykeämpiä harjoittelijoille

Mitä minä itse olen huomannut harjoittelijana on, että jotkut asiakkaat ovat minulle töykeitä vain, koska olen harjoittelija. Jos olet itse harjoittelija tai tulet olemaan, kuulet paljon tälläisiä lauseita " Mene hakemaan joku joka on ollut täällä kauemmin". Älä anna sen lannistaa ja kysy "Saanko kokeilla auttaa kuitenkin" tai hae toinen työntekijä niinkuin pyydettiin.
A Customer Service Attitude Makes the Difference

Muita blogeja jotka liittyvät aiheeseen:

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti